OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 6 van 1.707 resultaten
    preview
    Internet en social media
    8 maart 2024
    Ina Boer
    3-4 minuten leestijd
    Meer zichtbaarheid en een grotere impact is een grote wens van veel ondernemers en marketeers die met regelmaat content plaatsen op LinkedIn. Wat maakt nou dat het ene bericht nauwelijks betrokkenheid krijgt en een ander bericht door het dak gaat qua bereik? Daarover gaat ‘De perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer en Franck Fielemon.
    preview
    Communicatie en media
    8 maart 2024
    Janneke van Heugten
    3-4 minuten leestijd
    Vrouwelijke experts zeggen ‘nee’. Althans, dat zeggen redacties. Journalisten en redacteuren blijven hengelen in dezelfde vijver, vastgeroest in hun bekende werkwijze. Hun eigen vijver die al decennia lang overbevolkt is door mannelijke experts. De hijgende deadline in hun nek doet ze angstvallig vastklampen aan het bekende. 
    Interview
    Communicatie en media
    1 maart 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’
    recensie
    Marketing
    29 februari 2024
    Nick Janssen
    2-3 minuten leestijd
    In ‘De Klassiekersclub’ beweert Ryan Holiday dat je geen genie hoeft te zijn om iets geniaals te maken. Je moet briljante momenten hebben en het saaie spul ertussenuit te halen. Ik ben fan van de Amerikaanse auteur. De manier waarop hij woorden weet te vinden om zijn punt te maken, zorgt ervoor dat ik instemmend met mijn gele marker in de aanslag zit.
    Interview
    Marketing
    28 februari 2024
    Hans van der Klis
    5-8 minuten leestijd
    Martijn Stuiver en Peter Koning schreven een businessroman, ‘Klant-DNA’, om de lezers kennis te laten maken met hun DNA-model en hun ideeën over hoe je transformaties tot stand brengt zonder dat je je verliest in interne processen. We spraken Martijn Stuiver: ‘Betrokkenen zijn soms zo hard bezig met interne procesoptimalisatie dat de klant naar de achtergrond verdwijnt.’
    preview
    Marketing
    27 februari 2024
    Jos Burgers
    3-4 minuten leestijd
    'Superfijne klanten' van bestsellerauteur Jos Burgers laat zien hoe ambassadeurs ervoor zorgen dat superfijne klanten vanzelf naar je toekomen en waarom die strategie juist nu de toekomst heeft. In zijn preview vertelt Burgers over de strategie, en over zijn boek.
    Interview
    Marketing
    26 februari 2024
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’
    recensie
    Marketing
    21 februari 2024
    Danny Mullenders
    3-4 minuten leestijd
    Eerlijk is eerlijk, toen ik de titel van ‘Word eens volwassen!’ las had ik er een beetje een negatief gevoel bij. Versterkt ook door de constatering van de auteur dat vele ondernemers ‘nog in de oude tijd leven’. Dit kritische gevoel verdween vrijwel direct toen ik met lezen startte. En maakte plaats voor enthousiasme en energie.
    boekenlijst
    Algemeen management
    6 februari 2024
    Managementboek Redactie
    Voor elke auteur is de kroon op het werk een andere. Het eerste exemplaar of een mooie recensie, een interview, een topnotering. Een droom voor velen blijft het winnen van een prijs; een beker, een beeldje, een geldbedrag. De erkenning, letterlijk onderscheiden worden, het ultieme doel.
    preview
    Marketing
    5 februari 2024
    Jan-Willem Seip
    3-5 minuten leestijd
    Ben je een professional? Bijvoorbeeld: adviseur, consultant, makelaar, architect of wetenschappelijk medewerker? Heb je jarenlange ervaring en een imposant portfolio en bellen er toch geen nieuwe klanten? Je vak als professional uitvoeren en nog klanten binnenhalen ook. Ga er maar aan staan. Zeker als je geen verkoper bent en wel moet verkopen.
    recensie
    IT-management / ICT
    31 januari 2024
    Hans Kardol
    2-3 minuten leestijd
    Deze review is de eerste met behulp van Chat GPT gemaakte review voor Managementboek. De lezer – Hans Kardol – schreef een langere review waarna Chat GPT de opdracht kreeg deze terug te brengen in lengte. 
    preview
    Marketing
    31 januari 2024
    Martijn Stuiver
    3-4 minuten leestijd
    Peter Koning en Martijn Stuiver zijn de auteurs van ‘Klant-DNA’, een boek dat handvatten belooft om een klantgerichte cultuur in organisaties continu te verbeteren. In hun preview vertellen ze waarom dat een goed idee is, en delen ze vijf concrete handvatten, waarover je in hun boek meer kunt lezen.
    podcast
    Marketing
    25 januari 2024
    Jos Burgers
    2-3 minuten leestijd
    Bijna al zijn boeken zijn bestsellers én evergreens geworden én daarbij is hij een veelgevraagd spreker. In deze speciale aflevering van De Boekenpraktijk spreekt Willem van Leeuwen met Jos Burgers over hoe je dat nou doet: steeds opnieuw een goed verkopend managementboek schrijven. Ook bespreken we zijn nieuwe boek 'Superfijne klanten' dat 11 maart verschijnt, en bij het online komen van deze podcast alweer op 2 staat in de Managementboek Top 100. Burgers gaat het 'gewoon' weer doen.    
    preview
    Marketing
    17 januari 2024
    ianka fleerackers
    2-4 minuten leestijd
    In mijn boek ‘Own Your Story, or someone else will’ daag ik je uit om anders naar personal branding te kijken. Geen egotripperij maar een manier om je bedrijf te laten groeien enerzijds, en anderzijds de weg om legacy op te bouwen in je professionele carrière. Met wat ik personality branding noem, kun je je leiderschap aantonen.
    recensie
    Marketing
    11 januari 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Steven van Belleghem heeft een prima reputatie als auteur. ‘De Ruwe Diamant’ oogt in eerste instantie toch wat algemeen, met de ondertitel; ‘meer dan 100 concrete tips om een sterke klantencultuur uit te bouwen’. Daar zijn al vele boeken over geschreven... Wat heeft Van Belleghem daaraan toe te voegen?
    recensie
    Marketing
    8 januari 2024
    Henny Portman
    3-5 minuten leestijd
    ‘Klant DNA – Hoe je klantgericht werken in de haarvaten van je organisatie krijgt’ van Peter Koning en Martijn Stuiver is eigenlijk twee boeken in één. Een businessroman en een praktijkboek.
    recensie
    Marketing
    14 december 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Wat moet je nu wel – of juist niet doen – om jezelf te profileren? In ‘Own your story’ gaat ianka fleerackers uitvoerig in op de vraag wat personal branding inhoudt. En nee, hier kunnen we niet meer met goed fatsoen onderuit. Aan de slag dus met dit boek.
    preview
    Marketing
    8 december 2023
    Feike Cats
    3-5 minuten leestijd
    Burn-out, verloop & verzuim, psychische problemen... Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief. Bovendien leidt meer enthousiasme bij je medewerkers tot blijere klanten en betere marges. Dat is het uitgangspunt van de auteurs van ‘Klanthousiast Inspireren & Motiveren’. Feike Cats en Coen Bertens vertellen erover in hun preview.
    recensie
    Marketing
    7 december 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek De ruwe diamant gaat Steven Van Belleghem in op de vraag hoe we ruwe diamanten op het gebied van klantbeleving kunnen laten stralen. Henk Jan Kamsteeg las het en is enthousiast.
    recensie
    Marketing
    1 december 2023
    Jan Hoogstra
    4-6 minuten leestijd
    Zonder klanten geen omzet, geen afname van producten of diensten. Zou de klant dan niet voorop moeten staan? Zou je niet de klant de beste ervaring moeten geven, zodat ze klant blijven? En sterker nog, fan worden zodat ze ook andere klanten voor je binnenhalen? Steven Van Belleghem schreef ‘De ruwe diamant’, over het bouwen van een sterke klantencultuur. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden