OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 8 van 1.707 resultaten
achtergrond
Communicatie en media
6 juli 2023
Bertrand Weegenaar
9-13 minuten leestijd
AI en ChatGPT. Het wordt zo veel besproken dat je je kunt afvragen: Wie ligt er niet wakker van? In deze Uit de boeken kijkt Bertrand Weegenaar vanuit drie perspectieven naar AI. Dat van de filosoof én ethicus - die kritisch vragend aan de zijlijn staat. Dat van de wiskundige én techneut - die het allemaal enthousiast bedenkt en mogelijk maakt. En dat van Porters bedrijfsman - die moet kijken naar de kansen en bedreigingen en alles in de hand moet zien te houden.
recensie
Marketing
3 juli 2023
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Marketing, ik heb er een hekel aan. Nee, ik hád er een hekel aan. Want na het lezen van ‘They Ask, You Answer’ van Marcus Sheridan en Danielle Navas-Brandt ben ik helemaal om. Zij presenteren een aanpak die uitgaat van vérgaande eerlijkheid en het opbouwen van een expertstatus. Docent worden, in plaats van verkoper. Ik ben verkocht!
preview
Marketing
30 juni 2023
Pierre Vanderfeesten
2-4 minuten leestijd
De afgelopen jaren keek Pierre Vanderfeesten in de keuken bij enkele zeer succesvolle B2B bedrijven. In zijn boek ‘Verblind door LEADS’deelt hij zijn ervaringen én zijn Account-Based Marketing (ABM) model, waarmee jij direct aan de slag kunt. In deze preview vertelt hij hierover.
Interview
Marketing
29 juni 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Roel Stavorinus schreef met ‘Strategisch Brand Design’ een boek waarin de werelden van design en merken bij elkaar komen. Want je kan natuurlijk een prachtige nieuwe merkidentiteit ontwerpen, maar hoe krijgt zo’n identiteit betekenis voor mensen?
recensie
Marketing
27 juni 2023
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Sinds het begin van de eeuw is elke aankoop die we doen een beleving. Alles is ‘authentiek’, en je keuzes worden geoptimaliseerd door het continu testen van je kliks op booking.com. Het nadeel is alleen: Klanten krijgen het trucje door.
interview
Marketing
22 juni 2023
Jeroen Ansink
7-10 minuten leestijd
Leadgeneratie zou voor B2B bedrijven niet langer de heilige graal moeten zijn, zeggen Jaap Jacobs en Tim van IJsendoorn van online marketingbureau Fingerspitz. In ‘Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie’ houden ze ondernemers een slimmere manier voor om hun omzet te verhogen. ‘Facebook en Google houden ons voor de gek.’
preview
Internet en social media
19 juni 2023
Vincent Gill
3-4 minuten leestijd
‘Digital Hero’ belooft je in 30 lessen alles te leren over het succesvol ontwikkelen en lanceren van digitale producten. Met die kennis kun je bovendien boven de verschillende vakgebieden uitstijgen. De auteur, Vincent Gill, vertelt in deze preview over zijn (overigens prachtige) boek.
Interview
Marketing
13 juni 2023
Jeroen Ansink
5-7 minuten leestijd
Drempelvrees voor kunstmatige intelligentie (KI) is nergens voor nodig, aldus marketingexpert Charida Dorder. In ‘AI in marketing’ beschrijft ze hoe de sector optimaal kan profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. ‘Maak het niet groter dan dat het is en begin gewoon te experimenteren.’ Plus een bonusvraag van ChatGPT.
recensie
Marketing
13 juni 2023
Joop Rutte
4-5 minuten leestijd
Zoals de ondertitel al doet vermoeden, is ‘Genoeg van reclame’ van Paul ter Heyne een vrij complete opsomming van alle negatieve randverschijnselen die kleven aan de marketingdiscipline en communicatie-uitingen in het bijzonder. De ondertitel luidt: Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen.’
Interview
Marketing
9 juni 2023
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Danielle Navas-Brandt vertaalde het boek ‘They Ask You Answer’ van Marcus Sheridan en voegde daar Nederlandse cases aan toe. Het is een methodiek waarbij bedrijven verhalen schrijven en video’s maken met antwoorden op vragen van hun potentiële klanten.
recensie
Internet en social media
8 juni 2023
Hendrika Willemse-Vreugdenhil
2-3 minuten leestijd
Het op z’n kop zetten van je online marketing is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je bezig bent met het bouwen van je marketingstrategie. Toch lijkt deze methode zeer effectief te zijn en zorgt het juist voor een solide basis van je business.
preview
Marketing
31 mei 2023
Danielle Navas-Brandt
2-3 minuten leestijd
De autoriteit worden in jouw markt? Zo, dat is nogal een belofte die ik doe in de ondertitel van mijn boek. Toch zul je zien dat het kan. De methodiek They ask, You Answer, die je daar zal brengen, is simpel en zal – als het goed is – niet verrassend zijn. Dat maakt hem juist zo krachtig. En ik kan je op een briefje geven dat jouw concurrent deze methode nog niet toepast. Dit is jouw kans om je te onderscheiden en de autoriteit te worden.
recensie
Marketing
23 mei 2023
Teun van Aken
2-3 minuten leestijd
Je kent ze wel, opdrachtgevers die maar niet scherp krijgen in wat ze willen, of telkens meer vragen dan was afgesproken, of afspraken niet nakomen en facturen niet betalen. Hoe ga je daarmee om, hoe kom je er vanaf? Daarover gaat ‘Nee zeggen loont’ van Jennifer Delano. Zodat je je tijd kunt inzetten voor klanten met wie het prettig samenwerken is en je niet 80% van je tijd besteedt aan 20% van je klanten.
recensie
Marketing
22 mei 2023
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
De markt is veranderd, maar marketing doen we nog op de oude manier. Leads verzamelen met downloads als lokkertje, webinars, en lukraak posten en adverteren op social media. En ons succes meten we af aan de statistieken die uit Google Analytics en Meta rollen.
recensie
Internet en social media
11 mei 2023
Jan Hoogstra
3-5 minuten leestijd
Om als bedrijf te groeien moet je aan marketing doen. Bekendheid creëren, vraag ontwikkelen en dan vervolgens door naar verkoop. Rick en Remco Zuidbroek denken dat het anders kan. In het boek ‘Zet je (online) marketing op zijn kop!’ beginnen ze bij het eind en werken terug naar het begin. Op de kop zeg maar…
achtergrond
Algemeen management
9 mei 2023
Hans van der Klis
9-12 minuten leestijd
‘Spelen werkt’ van Karen Sikkema en Michiel van Eunen is tijdens het Managementboekengala in april uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2023. ‘Dit is niet alleen een bekroning voor ons boek, maar ook voor onze opvattingen’, zei Van Eunen na de prijsuitreiking. ‘Serious gaming is ondergewaardeerd en dat is volstrekt onterecht. De kracht van spelen is dat je fantastische inzichten kunt krijgen in mensen en in patronen.’
recensie
Marketing
8 mei 2023
Hendrika Willemse-Vreugdenhil
1-2 minuten leestijd
Voor veel ondernemers en salesprofessionals is het ongetwijfeld herkenbaar: Klanten die meer kosten dan ze opleveren. Of die nooit tevreden zijn. Klanten die altijd iets te zeuren hebben en waar jij eigenlijk helemaal niet blij van wordt. Jennifer Delano schreef er een boek over. Met een duidelijke boodschap: ‘Nee zeggen loont’.
Interview
Marketing
2 mei 2023
Hans van der Klis
6-8 minuten leestijd
Met haar eerste managementboek Nee zeggen loont stond Jennifer Delano meteen twee weken op de eerste plaats in de Managementboek Top-100. De pr-consultant is al jaren gefascineerd door de vraag waarom ondernemers werken voor klanten die ze eigenlijk niet willen hebben. ‘Met dit soort klanten verdoe je de tijd die je eigenlijk nodig hebt om je droomklant te vinden.’
recensie
Marketing
24 april 2023
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Jij hebt ze vast ook wel, klanten waar je eigenlijk helemaal niet blij mee bent. Vooral als je zzp-er in de hoek van coaching en kennisoverdracht bent, en daardoor vaak langer en intensiever moet samenwerken met opdrachtgevers.
recensie
Marketing
20 april 2023
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Hoe word je een allround marketingmasterchef? Een groep van zes ervaren marketeers die voor mooie merken en organisaties werken of gewerkt hebben, schreven een doeboek om je op weg te helpen. En het moet gezegd: vernieuwend is het niet en toch is in het woud van alle marketingliteratuur een boek met elf basisrecepten een fijne leidraad.