OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 9 van 1.709 resultaten
recensie
Marketing
24 april 2023
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Jij hebt ze vast ook wel, klanten waar je eigenlijk helemaal niet blij mee bent. Vooral als je zzp-er in de hoek van coaching en kennisoverdracht bent, en daardoor vaak langer en intensiever moet samenwerken met opdrachtgevers.
recensie
Marketing
20 april 2023
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Hoe word je een allround marketingmasterchef? Een groep van zes ervaren marketeers die voor mooie merken en organisaties werken of gewerkt hebben, schreven een doeboek om je op weg te helpen. En het moet gezegd: vernieuwend is het niet en toch is in het woud van alle marketingliteratuur een boek met elf basisrecepten een fijne leidraad.
Interview
Marketing
14 april 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Al in 2016 schreef de Australische Allan Dib een boek voor kleine ondernemers om aan de slag te gaan met wat simpele marketingprincipes. Het boek werd in vele landen een groot succes en recentelijk volgde de Nederlandse vertaling met de logische naam ‘Een marketingplan van 1 pagina’.
recensie
Internet en social media
14 april 2023
Ineke Smits
2-3 minuten leestijd
Hoe komt het dat sommige ‘eenvoudige’ posts op LinkedIn door het dak gaan, terwijl andere inhoudelijk sterke posts soms niet meer dan slechts enkele duimpjes ontvangen? Ina Boer legt in haar boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ uit hoe je invloed kan uitoefenen op je zichtbaarheid en bereik op dit platform, door het plaatsen van de juiste content.
Interview
Marketing
3 april 2023
Jeroen Ansink
5-7 minuten leestijd
Na Covid en de oorlog in Oekraïne staan ons de komende vijftien jaar nog drie grote schokken te wachten, aldus Bert Van Thilborgh, oprichter van het Belgische adviesbureau Futureproved. In zijn boek Trendsurfing legt hij uit hoe organisaties daar via innovatie op kunnen anticiperen. ‘Als landen het laten afweten, dan bestaat de kans dat bedrijven het stokje overnemen.’
preview
Internet en social media
31 maart 2023
2-3 minuten leestijd
In ‘Zet je (online) marketing op zijn kop’ beloven Rick en Remco Zuidbroek je te voorzien van een duidelijk stappenplan voor het opstellen van een winstgevende marketingstrategie. Inclusief heldere praktijkvoorbeelden en handleidingen om zelf aan de slag te gaan. In hun preview vertellen ze over hun boek.
recensie
Marketing
29 maart 2023
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
‘Een marketingplan van 1 pagina’ heeft 250 pagina’s, en die zijn de moeite van het lezen meer dan waard. Ik werk al ruim 40 jaar in het marketingvak. Ook heb ik jaren aan diverse instellingen les mogen geven in dit mooie vak. Tot op heden heb ik nog nooit een boek over marketing gelezen dat zo praktisch en handig is.
preview
Marketing
29 maart 2023
2-4 minuten leestijd
Je wilt nieuwe klanten aantrekken. Klanten waar je graag voor werkt. En klanten die niet alleen omzet, maar vooral een gezonde marge opleveren. Want het spel is anders dan je gewend was om te spelen. En jouw concurrent begrijpt al hoe je moet omgaan met klanten in deze digitale wereld. Wat nu?
recensie
Marketing
24 maart 2023
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Promoveren of provoceren? Marco Kuijten - auteur van het boek Marketing in de nieuwe economie - koos voor dat laatste. En dat is geen kritiek, maar een compliment.
Interview
Marketing
20 maart 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketing Queens is een collectief van zes marketingspecialisten. Hoewel ze allemaal hun eigen klanten hebben, werken de vakgenoten intensief samen: vragen elkaar om mee te denken, organiseren bijeenkomsten voor marketeers en schreven samen een boek: ‘Hét Marketingkookboek’. Wij spraken de queens Karin Boer en Annelies Velders.
recensie
Marketing
14 maart 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
‘Genoeg van reclame’ is een boek dat we niet achteloos naast ons kunnen neerleggen. Daarvoor is de boodschap te heftig. Paul ter Heyne toont de gevaren van de macht van marketeers.
preview
Marketing
8 maart 2023
Jennifer Delano
2-3 minuten leestijd
‘Nee zeggen loont’ is het eerste boek van free publicity-expert Jennifer Delano van pr-bureau PR Goeroes. Zij beschrijft hierin, via herkenbare verhalen uit de praktijk, de zeven ergste soorten klanten. In deze preview neemt zij je mee in wat voor klanten dit zijn en wat een mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat je nooit meer voor dit soort klanten hoeft te werken.
preview
Marketing
28 februari 2023
Charida Dorder
3-4 minuten leestijd
Artificial Intelligence (AI) schudt het marketingvak volledig op. Online word je overladen met het wow-effect, want hoe geweldig is deze technologie wel niet? De mogelijkheden lijken grenzeloos. Maar wat veelal ontbreekt is de hoe-vraag: Hoe begin ik? Het antwoord op deze vraag vind je in dit boek.
recensie
Marketing
24 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Passie voor je vak is niet voldoende. Weet je ook potentiële klanten te bereiken en ervan te overtuigen dat ze bij jou moeten zijn voor je diensten en of producten? ‘Een marketingplan van 1 pagina’ van Allan Dib kan je hier ongetwijfeld bij helpen.
recensie
Internet en social media
22 februari 2023
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
Ik zit op LinkedIn, met 9 miljoen anderen. Ik lees veel posts, en natuurlijk wil ik dat anderen mijn posts lezen, ik wil een zo’n groot mogelijk bereik. Maar hoe? Ina Boer heeft met ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ een superhandig boek geschreven waarin LinkedIn functionaliteit en copywriting samenkomen. Lezenswaardig omdat je het moet lezen (nee, geen typo).
Interview
Internet en social media
15 februari 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Ina Boer was jarenlang uitgever van managementboeken, maar besloot drie jaar geleden als uitgeefcoach aan de slag te gaan. Onderdeel van haar werk is auteurs helpen bij het promoten van hun managementboek en LinkedIn is daarvoor een ideaal platform. Ze schreef een boek over hoe je dat handig aanpakt: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
preview
Marketing
9 februari 2023
Allan Dib
4-6 minuten leestijd
In ‘The Book of Survival’ schreef Anthony Greenbank het volgende: ‘Om een lastige situatie te overleven, hoef je niet te beschikken over de spierballen van Hercules of de intelligentie van Einstein. Je hoeft alleen maar te weten wat je moet doen.’
recensie
Internet en social media
9 februari 2023
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Nee, ik ben al LinkedIn-expert... Ik wist immers een paar knopjes te vinden en meende dat dat voldoende was. Maar na het lezen van het vlot geschreven ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer, ben ik daar toch anders naar gaan kijken. Het bevat zo veel praktische tips, en is zo helder geschreven dat ik mij uitgedaagd voelde om meer uit LinkedIn te halen.
recensie
Marketing
7 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het kan (lees: moet) beter wanneer het gaat om klantgerichtheid van veel bedrijven. Wie hier serieus werk van wil maken, doet er goed aan te duiken in ‘Why your customer experience program will fail’ van Friederike Niehoff en Aleksandra Pilniak.
recensie
Marketing
6 februari 2023
Ment Kuiper
3-5 minuten leestijd
Voor een marketeer kan een boek eigenlijk niet beter beginnen dan met een ondertitel waarin staat dat het boek een gids is. Een gids om je business te versterken met als uitgangspunt de keuzes die klanten maken. Ik heb het over ‘The Customer Leader - A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make’.